zaterdag 17 mei 2014

STENCILED CARDS


Een hele zonnige zaterdag allemaal,

Ik heb er een nieuwe verslaving bij....  en je bent in t trotse bezit van een Silhoutte Cameo,  dan wil je ook gelijk met dit soort kaartjes aan de slag...:)))  lees snel verder...

Na een tip van Ellen ben ik ook aan de slag gegaan met het volgende.
Je koopt bijv. bij de Action een pakketje plastics grijze alfabet in A4 formaat, kost ± € 0,90 voor 20 vel.


Je gaat in de Silhoutte shop op zoek naar leuke stencils of je traceer plaatjes vanaf internet en maak in de software van Silhoutte Studio hier een stencils van. Ik werk graag met de afmeting 14 x 14 cm omdat mijn kaartjes bijna altijd 13,5 x 13,5 cm zijn.

Het snijd geweldig goed en super gedetaileerd !


Mesje 2, snelheid 10, dikte 20 en t mesje snijd super-soepel door t papier heen.

Daarna bewerk je de stencils met Distress inkt en Sponge Daubers en soms met 2 stencils overelkaar heen, zoals bij de 1e kaart, daar heb ik nog een stencil van TimHoltz bij gebruikt. Stempel er een mooie tekst bij en natuurlijk mag het stikrandje niet ontbreken en klaar is zo'n prachtige "stenciled" kaart.

Ik zal jullie alle kaartjes nog even stuk voor stuk laten zien...







Zijn ze niet geweldig mooi allemaal?
En zo heb je een prachtig maar vooral een persoonlijk kado om weg te geven.



Ik heb nog meer kaartjes gemaakt met deze werkwijze,
deze volgen later een keer op mijn blog...

Groetjes Aletta en geniet vandaag lekker van het mooie weer...:))




5 opmerkingen:

  1. Hoi Aletta
    wat zien je kaartjes er ontzettend mooi uit .
    en inderdaad zo erg leuk om zo kado te geven .
    Fijn weekend en geniet van de zon .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn je kaarten schitterend, Aletta! Mijn complimenten. De sheets hier al in huis :)
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aletta, wat een geweldig idee, bedankt voor de goede tip. Je kaarten zijn prachtig met deze techniek. Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi, dit is wel toevallig. Mijn hubby maakt op deze manier z'n airbrush stencils, dat ik zelf niet op het idee ben gekomen om zo stencils voor kaarten te maken. Super idee.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :)

Copyright:

Niets van wat ik op dit blog plaats mag worden gekopieerd of vermenigvuldigd, dan wel nagemaakt worden zonder mijn uitdrukkelijk toestemming.