zondag 21 mei 2017

DCL 275



"Ik zie ze vliegen"... dat is de 275e uitdaging bij de Dutch Card Lovers...
En laat ik nou net gisteren al begonnen zijn aan deze vrolijk gekleurde kaart en ik zie op mijn kaart heeel veel vogeltjes vliegen.. zie jij ze ook :)


Achtergrond gemaakt met 2 kleuren distress Picked Raspberry en Wild Honey op Schut 300 grams glad aquarelpapier. Wat een mooie kleurencombi blijft dit toch... al vaak gebruikt:)
Eerst de 2 kleuren geblend, daarna met de TCW Flowers Frenzy stencil (1 van mijn favoriete stencils, deze blijft zo mooi) gesso aangebracht (goed kijken:)... Daarna de Magenta stempels op tissuepapier gestempeld met met een matte medium op de kaart aangebracht en in de hoeken nog wat witte verf i.c.m. met een stencil van Tim Holtz.

Op de kaart hieronder heb ik het net iets anders gedaan, eerst gesso aangebracht m.b.v. het stencil en daarna pas de inkt eroverheen... zo komen de bloemen veel duidelijker naar voren. Vind ze allebei even mooi... met een klein subtiel verschil.


Fijne zondag, geniet van het mooie weer !

Groetjes Aletta


13 opmerkingen:

  1. Prachtige achtergronden heb je gemaakt. Mooi met de silhoutte stempels erop. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei prachtig! Op de onderste is inderdaad wat meer definitie te zien. Dank je wel voor het meedoen met DCL, Aletta.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan!! Met gesso heb ik nog nooit gewerkt, vind dit super mooi dus zal ik me eens in gaan verdiepen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi! Heel inspirerend en past heel mooi bij deze zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, jij bent er vroeg bij Aletta! Prachtige kaarten hoor en leuk om het verschil te zien. Bedankt voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er weer perfect uit, Aletta !
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is fabulous art work. Love your blog so have now followed you here.xx
    [aNNie]

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt gaaf weer! Super mooi zoals jij deze stijl kaarten maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart en idd een hele mooie kleuren combi, leuk dat je het (subtiele) verschil in techniek laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi van kleur en een schitterende achtergrond! Ik ben volger geworden.
    Jij maakt mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi! Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :)

Copyright:

Niets van wat ik op dit blog plaats mag worden gekopieerd of vermenigvuldigd, dan wel nagemaakt worden zonder mijn uitdrukkelijk toestemming.